20 Temmuz 2012 Cuma

Büyüksün Abla ! ( Sharon Jones & Dap Kings )


Sharon Jones ve Dap-Kings konserine gitmek başlıbaşına içiçe geçmiş hikayeler bütündür için. Byfuss'un son dakika davet ile Taksim Baraka'da buluşma . Ofl'lu taksi şöförün 15 dakikaya sığan çok ilginç ülkemin gereçeği hayat hikayesi ve sonrasında içkinin yasaklandığı bi,r konser ve karşıma çıkan küçük boyuna rağmen dev bir kadın Sharon Jones ve onun banka memuru, ganster ve basketbolculardan toplama gibi duran şahane adamlardan oluşan orkestrası Dap Kings ...

Öğreniyoruz ki Soul ve funk’ın efsanevi ismi ve James Brown’ın en önemli mirasçısı olarak gösteriliyormuş Sharon Jones , gerçekten bunu hakediyor .

Öncelikle çok enerjik ve sürekli dans ediyor , şarkıları ritmik ve enerjik , grubu çok cool özellikle bass gitar . Ancak hepsinden önemlisi bu konserde beni büyüleyen , sempatikliği ve bunun sonucunda seyirciyle olağanüstü iletişimiydi . İki genç delikanlı ve bir genç kızla sahnede beraber şarkı söylemesi , sekiz kızı sahney çıkarıp herbiriyle dans etmesi , siimlerini anonsu , ve son olarak şarkı söylediği seyircilerden gencin sevgilisine sahneden evlenme teklif etmesine dahi eşlik etmesi çok sıcak sempatik ve sevimliydi . Konser performansı , şarkıları ve seyirciyle iletişimi ile nasılki kendisi 40 yaşından sonra şöhreti yakalamışsa bende benzer şekilde kendisini bu büyük sanatçıyı tanımış oldum . Şahane şovuna şahitlik etmiş oldum . Gerçekten hem bu kücük dev kadına hem de beni bu konsere davet eden Byfuss'a teşekkürlerimi iletiyorum . 

Kadro ve dışarıdan bakınca bana yaptıkları çağrışımları ( espri olarak alınması kaydıyla )
Sharon Jones    (  Eve  gelen temizlikçi abla )
Eric Kalb davul  ( Banka şube müdürü )
Gabriel Roth bas  ( Tarantino filminde ganster rolü oynayan bir aktör )
Binky Griptite gitar   ( Boyu kısa olduğu için  basketbol oynayamamış bir kenar mahalle çocuğu )
Joe Crispiano gitar  (  Umursamaz ve bıçkın bir mahalle delikanlısı )
Neal Sugarman tenor saksofon   ( Banka şubesinde ki veznedar ) 
Dave Guy trompet   ( Mahallenin pis işlerine bakan kabadayısı )
Cochemea Gastelum bariton saksofon   ( Banka memuru ) 
Fernando Velez vurmalı çalgılar  ( Banka şubesinde şef . Kravat iğnesine hasta oldum :)
Starr Duncan ve and Saundra Williams the Dapettes   (  Temizlikçi ablanın kız kardeşleri )

Onu benim gibi tanımayanları şimdi Youtube'da videolarını ve konser performaslarını izlemeye davet ediyorum .

Size iki kıyak ben yapayım hadi :)

http://www.youtube.com/watch?v=--SXphZC50o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8ouI5KcyHfE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder