25 Temmuz 2012 Çarşamba

Ponza taşıyla yapılan çalışmalar

Ponza taşını çocukluğumdan beri deniz kıyısında büyümüş olmak ve  boş zamanlarımızda  kumsalda denizin getirdiği şeylerin içinde ilginç şeyler bulmakla uğraşan bizler denizden kopup gelen bir şey olarak bilirdik .  Biz ona yüzen taş yada  sünger taşı derdik .  Yıllar sonra  ponzanın volkanik bir taş türü olduğunu öğrenmiştim.

Her neyse  deniz sevdamız ve kumsallarda yürüme ve araştırma  alışkanlıklarımız değişmedi . Kimi zaman deniz kestanesini denize attık kimi zaman bir deniz yıldızını , kimi zaman ağlardan çıkan iskele üstünde çırpınan bir balığı . Bunun yanında  kurumuş deniz yıldızı , kestane , balık kemikleri , ağaç ve taş parçaları  ve ponza taşları da topladık.  

3 yıl önce (2009 yaz tatili)  Saroz Körfezi , Yayla sahilinde akşam koşusu yaparken büyük ve şekilli ponza taşlarından birini alıp eve getirdim , aynı sahilde bu arada kuş gaga taşı olarak kullanılan mürekkep balığı kemikleri buldum .  

Can sıkıntısıyla elimdeki çakımla oynamaya  başlarken ortaya  çeşitli küçük el yapımı heykelcikler çıktı .

Halen bu  hobimi  geliştirmeye çalışıyorum . Şekilsiz bir taştan ortaya bir şeyler çıkarmak hem konsantre olarak deşarj olmamı sağlıyor , hem de  keyifli bir şeye dönüşüyor .  

İşte aşağıda  bir  çalışmanın bazı aşamaları fotoğraglı olarak görülüyor .  Paylaşmak istedim .

Aylak Adam
Temmuz 2012

1- İlk hali
2- Çizgiler veriliyor

3- Yavaş yavaş birş eyler çıkıyor 
4- Sonuç 


Ve birkaç farklı örnek 

Aylak Adam 
" Born To Be Wild " Abidesi

Not: Ürünler satılık değildir , ama merak edenler iletişim kurabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder